Pozycjonowanie w Google. Jak napisać skuteczny kontent?
W poprzedniej lekcji przeprowadziłeś analizę konkurencji na frazy kluczowe SEO. Masz już dobrane frazy kluczowe, które zapewnią Ci odpowiednie pozycjonowanie w Google. Zostaje pytanie, co i jak napisać, aby stworzyć skuteczny kontent? W tej lekcji poznasz narzędzie, które w oparciu o te frazy podpowie Ci, jaką skuteczną przynętę (Lead Magnet) możesz stworzyć, by przyciągnąć do Ciebie uwagę Twoich klientów.
Narzędzie Answer The Public.
To narzędzie podpowie Ci na jaki temat napisać skuteczny kontent, żeby dał Ci właściwe pozycjonowanie w Google. Skorzystamy z wersji bezpłatnej, wchodząc na stronę: https://answerthepublic.com. AnswerThePublic ma też płatną wersję Pro, która dostarcza dużo więcej danych, jednak jej koszt to 99 USD miesięcznie. Jeśli jednak chcesz taką wersję wykupić, zrób to przez link podany wcześniej, a uzyskasz dostęp do dodatkowego bonusu, niedostępnego przy zwykłym zakupie.
Wybieramy Language: PL i w pasek wyszukiwania wpisujemy jedną z naszych fraz kluczowych „farbowanie włosów henną„.
Powinieneś uzyskać szereg diagramów, w takiej oto formie. Prezentują one różnego typu pytania, jakie ludzie zadają, a które powiązane są z naszą frazą. Mamy więc gotowe tytuły, do których musimy tylko dopisać treść artykułu, czy wpisu na bloga. Praca na takich danych byłaby jednak mocno niewygodna, proponuję więc od razu skorzystać z dostępnej opcji Download i pobrać je jako plik .csv.
Otrzymaliśmy 77 propozycji tematów na skuteczny kontent. Możemy je teraz zweryfikować, ponownie importując te dane do narzędzia Moz i wykorzystując dostępny limit słów kluczowych. Tak jak w poprzedniej lekcji, wybieramy te tytuły, które oferują możliwie niski poziom trudności i sensownie wysoki ruch. To samo możemy powtórzyć z pozostałymi dwiema frazami wybranymi w poprzedniej lekcji tego kursu.
Podsumowanie tej lekcji:
W tej lekcji omówiliśmy narzędzie AnswerThePublic. Poznałeś w ten sposób metodę, która pozwoli Ci szybko dobrać właściwy temat i tytuł Twojego kontentu do pozycjonowania SEO. Ale SEO to nie tylko wyszukiwarka Google. W kolejnej lekcji poznasz prostą metodę jak wykonać podobną operację do pozycjonowania i generowania ruchu organicznego w serwisie YouTube.
Zapraszam Cię do kolejnej lekcji!