Analiza SEO konkurencji

W poprzedniej lekcji dowiedziałeś się, jak szybko przeprowadzić prostą analizę popularnych i aktualnych tematów w serwisie YouTube . Możesz już więc teraz zrealizować taki video marketing, który da Ci ruch organiczny. W tej lekcji dowiesz się, na czym polega analiza SEO konkurencji. Dowiesz się też, jak można podejrzeć jej działania dla pozycjonowania w Google i wykorzystać je dla rozwoju Twojego biznesu.

Wróćmy do Google i do wyników wyszukiwania naszej frazy „henna do włosów„. Ponownie szukamy najbardziej popularnego i aktualnego kontentu, żeby wykorzystać model konkurencji „który działa”. Wybieramy więc do analizy nie sam sklep, ale najwyżej pozycjonowany lub artykuł dotyczący naszej frazy kluczowej. W naszym przypadku jest to strona triny.pl.

Analiza SEO konkurencji

Po kliknięciu w link jesteśmy skierowani do wpisu Henna do włosów – tak, czy nie?

Analiza SEO konkurencji ma Ci powiedzieć, które słowa kluczowe powodują, że ten wpis osiąga drugie miejsce w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu będziesz mógł również użyć tych słów kluczowych i napisać lepszy post na swoim blogu.

Wykorzystanie narzędzia Ubersuggest

Do analizy wykorzystamy znane już z poprzednich lekcji narzędzie Ubersuggest. Skopiuj więc adres strony konkurencji, w narzędziu Ubersuggest, przejdź do menu Traffic Analyzer i wklej ten adres w pasek wyszukiwarki narzędzia. Pamiętaj oczywiście, żeby wybrać język/obszar Polish/Poland. Taka analiza SEO konkurencji od razu pokazuje, że strona radzi sobie w SEO doskonale. Jak widzisz z wykresu, stale podnosi swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google i uzyskuje obecnie około 42 000 wejść miesięcznie z ruchu organicznego. Jest to więc mniej więcej 1 400 dziennie. Z pewnością jest to zatem konkurencja godna modelowania.

Wybierz teraz Top Pages. Powinieneś uzyskać taki rezultat:

 

Znajdź na liście interesujący nas artykuł i kliknij View all.

Widzimy teraz 10 słów kluczowych, które generują na ten wpis najwięcej ruchu organicznego. Masz też informację, jaka jest w ogóle ilość ich wyszukiwań.

Możesz teraz wybrać kolejne 10.

Widać od razu, że słowa poza 1 stroną w Google, pomimo, że są wyszukiwane, nie generują już żadnych wejść na stronę Twojej konkurencji. Warto oczywiście od razu pobrać je wszystkie wykorzystując opcję EXPORT TO CSV.

Tematem tej lekcji była analiza SEO konkurencji. Dzięki niej masz już wiedzę na temat działań SEO konkurencji. Wiesz, jakich fraz kluczowych używa, żeby uzyskać wysoką pozycję w Google. Wiesz jaki jest ich miesięczny wolumen wyszukiwań i wiesz ile z tego ruchu trafia na stronę konkurencji. Masz zatem informację, ile tego możesz przechwycić. To, co powinieneś teraz zrobić, to dokładnie przeczytać ten wpis konkurencji i zdecydować, czy możesz napisać go lepiej, w sposób bardziej ciekawy i angażujący czytelnika. Jeśli w tym artykule jest na przykład około dwóch lub trzech tysięcy słów, to czy możesz napisać podobny, ale mający trzy lub cztery tysiące słów? Czy możesz zawrzeć w nim więcej informacji i uczynić bardziej przydatnym dla użytkowników? W ten sposób masz duże szanse pojawić się w wynikach wyszukiwania Google powyżej Twojej konkurencji i przejąć jej ruch organiczny.

Zapraszam Cię do kolejnej lekcji!